| A-lag

REFERAT

Matchstart:sön 25 februari, 16:00
Plats:Ekvallen
Seger i sista seriematchen – nu väntar kval till Allsvenskan!
2024-02-26 16:57
GT/76-Gustavsberg 5-9

På söndagen spelades säsongens sista seriematch. GT/76 bjöd in till match i Gubbängshallen. Gustavsberg gick segrande ur matchen vilket innebär att vi kan stänga serien på en andraplats i tabellen med 12 vunna matcher, 2 oavgjorda (Umedalen och UNIK/Bois) samt 2 förluster (Kalix och ISAK Bandy).

I poängligan placerade sig Emil Kaup som femma med 28 poäng (9 mål och 19 assist).

Publikligan vinner vi med ett snitt på 279 åskådare, fördelat på åtta matcher (2.230 åskådare totalt).

Matchreferat under Läs mer.

Nu ser vi fram emot ett spännande kvalspel till Allsvenskan. Första matchen är redan på onsdag, hemma på Ekvallen mot Västanfors. Matchstart kl 19.00.

Kom gärna och stötta oss!

GT76 - Gustavsberg 5-9 (4-2)

Avslutningsmatch som vi vill hitta en god känsla i inför två tuffa kvalveckor. Vi startar bra med bollinnehav där vi skapar flera chanser. GT/76 får inget utrymme och får spela på kontring.

I 4:e spelminuten slappnar vi av i en kontring och GT/76 får komma till skott i vårt straffområde som sitter otagbart bakom #72 Rydell.

Vi kan direkt kvittera till 1-1 efter fint spel där #13 Lindqvist tar upp bollen centralt och spelar #5 Terje Stormo i djupet som i sin tur spelar ut till #16 Emil Kaup som går runt och säkert sätter bollen i mål.

#16 Emil Kaup ger oss ledningen med 1-2 efter ett skott utifrån. Efter målet blir vi bekväma och faller ur ramen och tar dåliga beslut. GT/76 tillåts göra tre mål till 4-2 innan domaren blåser för halvlek.

I andra halvlek är vi noggrannare i spelet och tar bra beslut. Vi har tålamod och målen kommer med jämna mellanrum. 3-4 kommer efter hörnretur i 57:minuten som #24 Samuel Svedebäck styr in i mål. 4-4 kommer i 59:e minuten när #13 Johan Lindqvist fiskar upp en felpass och sprätter upp den i nättaket. 4-5 styr #24 Samuel Svedebäck i mål efter pass från #16 Emil Kaup.

GT/76 kvitterar till 5-5 i 76:e minuten på frislag där vi står och sover och bollen kan styras in i mål bakom #28 Dennis Norberg i målet. Efter det målet lyfter vi oss två snäpp och i 78:e minuter krutar #7 Calle Brohäll in en straff till 5-6.

5-7 skjuter #2 Jimmy Simu i mål efter bra spel. 5-8 går #3 Erik Rudström runt på kanten efter pass från #7 Calle Brohäll och trycker in bollen i mål.

#24 Samuel Svedebäck får i 91:a minuten bollen av #11 Kevin Brown och går rakt på mål och kan lirka in bollen i mål, hårt uppvaktad av GT/76-spelare.

En match vi vinner för att vi är ett bättre bandylag. Vi höjer nivån när det behövdes och hittade en go känsla inför kvalet.

//Coach Engström