Gustavsberg - UNIK/UBOIS

Oavgjort mot UNIK/BoIS
2024-02-19 22:15
Gustavsberg-UNIK/BoIS 3-3

Sista hemmamatchen i serien slutade oavgjort, 3-3. Mål av Kevin Brown (2) och Samuel Svedebäck. Kul att vi återigen lockar många åskådare, den här helgen 151 personer som såg på bandy i ett härligt väder där solen letade sig in på planen.

Hittills har vi lockat 2.230 åskådare under säsongen, ett snitt på 279 personer. Superkul!

Och snart är det dags för allsvenskt kval! Kom och upplev bandy på Ekvallen med oss. Mer info om hur kvalspelet spelas kommer inom kort.

Först ska vi dock ta oss till Gubbängen för en sista omgång i serien då GT/76 står för motståndet. Förra matchen (på Ekvallen) slutade med en 10-0 seger för Gustavsberg men efter det verkar GT/76 ha fått bättre fart på spelet så en tuffare match är att vänta.

Klicka på Läs mer för matchreferat.

Gustavsberg  - UNIK 3-3 (2-2)

Sista hemmamatchen inför kvalet möter vi UNIK som vi värderar högt i serien. En tuff och bra motståndare som bjuder in till bra spel. Vi vet vad vi behöver göra för att sätta defensiven och få igång vårt offensiva spel.

Matchen börjar enligt plan och vi bjuder inte UNIK på något och skapar själva ett antal farliga chanser. 1-0 kommer i 11:e spelminuten när #9 Berg bryter igenom och kommer till skott som UNIK målvakt gör en fin parad på men #11 Brown är där han ska och stöter in returen i mål.

Efter målet fortsätter vi med varierat spel och 2-0 kommer i 20:e spelminuten efter att #7 åkt upp med bollen på kanten och passat in framför mål där #24 Svedebäck enkelt styr bollen i mål.

Vi skapar ytterligare ett par chanser innan vi bjuder in UNIK i matchen i matchminut 26 där vi går bort oss och UNIK kan reducera 2-1. Efter målet tappar vi vår noggrannhet i spelet och UNIK kan kvittera efter en lyra 2-2.

Andra halvlek får vi inte till spelet och det blir mer kamp än skönspel från vår sida och UNIK tar över och driver spelet. Vi får chansen på straff i 74:e minuten men #30 Strömbäck lyckas inte överlista UNIK målvakt som enkelt räddar.

Utdelningen kommer i 74: minuten på hörna som #11 Brown skjuter upp i nättaket.

Slutresultatet 3-3 gör UNIK i 80:e minuten där vi är passiva och låter UNIK spelare "vagga" igenom hela vårt lag från egen planhalva.

Slutord:  En bra period de första 20 minuterna där vi gör det vi ska och styr matchen med tight försvarsspel och långa anfall tar vi med oss inför kvalet.

//Coach Engström