| A-lag

REFERAT

Matchstart:sön 11 februari, 13:00
Plats:Hedvallen
Svag bortamatch mot ett piggt ISAK
2024-02-12 19:01
ISAK Bandy-Gustavsberg 5-3

Vi har inte många rätt i första halvlek och kommer undan med blott 3-0 då Dennis Norberg (#28) räddar oss kvar i matchen. Andra halvlek börjar olyckligt och ISAK gör 4-0 i inledningen.

Efter målet tar vi över matchen och spelar med energi och attityd.

4-1 kommer i 56:e minuten efter bra spel där Jonathan Berg (#9) bryter igenom och säkert skjuter i mål.

4-2 kommer på straff som Jimmy Strömbäck (#30) dundrar in.

Vi skapar mängder av chanser utan att få bollen i mål.

4-3 kommer till slut på högerhörna som Jimmy Strömbäck (#30) skjuter I mål. Vi skapar flera öppna chanser men lyckas inte göra fler mål.

ISAK avgör istället matchen på en kontring som ger 5-3.

Efter en bedrövlig första halvlek där ingen energi finns i laget lyfter vi oss i andra och ger oss chansen i matchen men oförmågan att göra mål gör att ISAK vinner till slut.

//Coach Engström

Nästa match spelas på Ekvallen på söndag, 18 februari kl 14:00.

Kom gärna och stötta oss inför det stundande allsvenska kvalet.

Välkomna!