Norrtelje - Gustavsberg

Kvalklart efter seger mot Norrtelje
2024-02-10 22:08
SIF Norrtelje-Gustavsberg 4-5

Efter segern i den sena fredagsmatchen på bortaplan mot SIF Norrtelje är Gustavsberg klart för kval till Allsvenskan. Matchen slutade 4-5 efter 2-4 i halvtid.

Det återstår därmed tre omgångar av serien: ISAK Bandy (b) imorgon söndag 11 februari och därefter UNIK/BoIS (h) 18 februari. Sista omgången spelas 25 februari, borta mot GT/76.

Mer info om kvalspelet kommer när det närmar sig, först ska vi avsluta serien på ett riktigt snyggt sätt.

Matchreferat:

Match mot Norrtelje på bortaplan och vi vet att en poäng räcker för att vara klara till kval.

Vi börjar matchen bra och skapar direkt målchanser och I 8:e spelminuten kan vi ta ledningen 0-1 när #16 Kaup gör en fin prestation och skjuter bollen i mål. Norrtelje kvitterar 1-1 i 12:e minuten efter ett uppspel längs sargen som friställer anfallare. Vi försöker spela vårt spel men är inte noggranna i passningarna och tappar en hel del bollar på mittplan. I 34:e minuter bryter #8 Ek igenom från kanten och trycker in ledningsmålet 1-2. Det finns stora ytor bakom Norrteljes backlinje och det utnyttjar vi med ett lyft från #14 Stenman som i 34:e minuten friställer #7 Brohäll som inte gör något misstag i friläge utan sätter bollen enkelt i mål 1-3. I 39:e minuten reducerar Norrtelje på straff 2-3. Vi svarar direkt med att #9 Berg flyger förbi Norrtelje försvaret och sprätter in bollen i mål 2-4.

I andra halvlek försöker vi spela men får inte till det utan ger Norrtelje möjligheter att kontra på oss och de gör två snabba mål 3-4 på retur i 65:e minuten följt av 4-4 på ett friläge i 67:e minuten. Vi tar Timeout och beslutar att backa hem något för att med omställningar såra Norrtelje. Vi lyckas med taktiken och skapar flera chanser innan segermålet 4-5 kommer I 77:e minuten när #28 Norberg sätter igång spelet med ett snabbt  utkast högt I banan och bollen passas direkt till #9 Berg som bryter igenom och skjuter bollen i mål. Efter målet spelar vi av matchen och ger inte Norrtelje några större chanser.

Vinst är det som räknas och i år har vi vunnit med uddamålet i de matcher vi inte kommit upp på nivå.

Nu är vi klara för kvalspel för 3:e året i rad.