Gustavsberg - Järvsö

Matchstart:sön 04 februari, 14:00
Säker seger mot Järvsö
2024-02-05 17:34
Gustavsberg-Järvsö 7-2. Foto: Maria Nahlin.

Gustavsberg - Järvsö 7-2 (5-0)

Inför matchen mot Järvsö har vi fått flera återbud på grund av skador och sjukdomar vilket gör att vi får flytta om i laguppställningen.

Anfallaren #30 Jimmy Strömbäck får vikariera på högerhalven då #14 Mattias Stenman är sjuk. #26 John Ångerman tar plats som libero då #6 Daniel Axi är skadad.

David Pizzoni får dessutom debutera i moderklubben efter en lång karriär med bland annat ett VM-guld och tre SM-guld.

I matchinledningen tar vi kommandot direkt och 1-0 kommer efter 30 sekunder när #11 Kevin Brown spelar fram #13 Johan Lindqvist centralt i straffområdet och avslutar med skott i mål. Vi fortsätter att dominera totalt.

I 7:e minuten får #22 Filip Hultin bollen i djupet och går in i straffområdet, hakas upp och domaren blåser straff. Straffen skjuts av #30 Jimmy Strömbäck men skottet går tyvärr rakt på målvakten.

Vi fortsätter att spela bra och skapar flera målchanser för att i 12:e minuten utöka ledningen till 2-0 på en målvaktsretur som #11 Kevin Brown lägger in i mål.

3-0 kommer i 26:e minuten när #22 Filip Hultin fiskar upp en retur och lägger in i mål.

4-0 kommer i 38:e minuten när #11 Kevin Brown blir frispelad framför mål.

5-0 gör #22 Filip Hultin. Återigen på en retur.

I andra halvlek sjunker spelkvalitén något och Järvsö kan freda sig lite lättare.

I 51:a minuten tilldöms Järvsö straff. Före detta Gustavsbergsspelaren Markus Karlsson tar hand om straffen men #72 David Rydell gör en grym räddning.

I 53:e minuten får #19 Lasse Nykvist bollen strax utanför straffområdet och spelar in till #4 David Pizzoni som avslutar med skott i mål till 6-0.

Järvsö reducerar till 6-1 i 58:e minuten. Vi äger spelet men Järvsö är tighta framför mål och vi har svårt att få in bollen.

I 87:e minuten kommer äntligen 7-1 när #19 Lasse Nykvistspelar fram #16 Emil Kaup som rinner igenom och säkert skjuter i mål.

Järvsö får ett tröstmål till 7-2 i slutminuterna.

En stabil seger där vi med vårt tålamod och kontrollerade spel inte ger Järvsö något utrymme.