Östersund - Gustavsberg

Seger i tuff bortamatch
2024-01-29 07:46
Östersund-Gustavsberg 3-8

Inför match har vi bestämt att möta upp Östersund högt upp i banan för att sedan åka med och tighta till mittplan. Vi lyckas med vår defensiv och Östersund kommer ingenstans. Anfallsmässigt spelar vi en fantasifull bandy med många delaktiga hela första halvleken.

0-1 kommer redan i 3:e matchminuten på en högerhörna som Jimmy Strömbäck skjuter I mål.

0-2 kommer i 19:e spelminuten när Lukas Ek bryter ett anfall på egen planhalva, tar fart efter kanten och trycker sig runt Östersunds försvar och sprätter upp bollen högt i mål.

0-3 gör Calle Brohäll efter ett fint genombrott. Östersund är nu frustrerade och tar timeout. Efter timeouten gör Östersund ett lyft från mittplan som friställer anfallare som inte gör något misstag och sätter bollen i mål.

Efter målet höjer vi nivån igen och spelar ut ordentligt. 1-4 kommer i 37:e spelminuten efter bra spel där Emil Kaup kommer i skottläge och skjuter bollen i mål.

1-5 kommer på vänsterhörna i matchminut 45 som Emil Kaup skjuter i mål.

Andra halvlek fortsätter vi spela bra inledningsvis och utökar ledningen till 1-6 på hörna. Samuel Svedebäck bryter inspel, rundar ruset och spelar in till Jimmy Strömbäck som inte gör något misstag.

1-7 kommer i 68:e minuten efter bra spel där EmilKaup får bollen i skottläge och skjuter bollen i mål.

Efter målet börjar vi tumma på skärpan i spelet och Östersund kan reducera till 2-7.

Vi replikerar direkt med bra spel där Jonte Berg spelar fram Calle Brohäll som gör 2-8.

Östersund får en straff i slutminuterna som ger sluresultatet 3-8.

En match där vi under första halvlek spelar vår bästa bandy med många delaktiga. Skönt med en seger och bra spel efter förlusten mot Kalix.

//Coach Engström