Gustavsberg - Selånger

2023-12-18 09:58
Gustavsberg-Selånger 4-1

Gustavsberg-Selånger 4-1 (1-1)

Lagom till matchstart kom det regn vi inte ville ha. Isen håller för spel inledningsvis och vi kan ta ledningen redan i 4:e minuten efter bra spel där Johan Lindqvist vinner boll på mittplan och snabbt spelar ut till Jonathan Berg på vänsterkanten som i sin tur spelar in centralt i straffområdet till Jimmy Simu som välplacerat skjuter in ledningsmålet.

Vi för spelet men efter cirka 10 minuter blir isen allt för sträv och bollen hoppar med chansartat spel till följd.

Vi för matchen mot ett lågt stående Selånger som försvarar sig med den äran.

I 41:a minuten kan Selånger kvittera efter frislag från kanten som räddas av David Rydell men returen går i mål.

I halvlek betonar vi vikten av att göra jobbet och ha tålamod samt att utnyttja första kvarten då det är spelbart.

Vi är mer noggranna och tydliga i andra halvlek och dominerar totalt.

Målen kommer i 48:e minuten och återigen är det Jimmy Simu som är välplacerad i straffområdet och skjuter in 2-1 målet.

3-1 kommer i 57:e minuten där Samuel Svedebäck styr in ett inspel i mål.

4-1 skjuter Jimmy Strömbäck i mål från högervinkel i 83:e matchminuten.

Segern är ett faktum och vi vinner för att vi är ett bättre bandylag.

Nu laddar vi om med en veckas bra träning inför annandagsderby mot Helenelund på Sollentunavallen.