Gustavsberg - GT/76

Säsongens bästa insats
2023-12-10 10:12
Gustavsberg-GT/76 10-0

Vi går in i matchen med ansatsen att spela med stort tålamod och ta med det positiva spelet från matchen mot Skutskär och ta det till en högre nivå. GT/76 överraskar oss med att ligga högt i plan vilket skapar lite problem i matchinledningen men så fort vi anpassat oss så börjar spelet flyta.

I 5:e minuten kommer 1-0 genom William Palmblad som skjuter otagbart för målvakten. GT/76 får äga mycket boll men vi har full kontroll och när vi vinner tillbaks den spelar vi snabbt och fyndigt med många spelare inblandade.

2-0 kommer på straff som Jimmy Strömbäck säkert skjuter i mål. Målen kommer nu med jämna mellanrum. 3-0 genom William Palmblad på hörnretur. 4-0 genom Jimmy Simu, efter en fin framspelning av Emil Kaup. 5-0 kommer efter att Erik Rudström passat till Calle Brohäll som åker upp i plan och hittar Emil Kaup som skjuter i mål. GT/76 tar timeout men den gör ingen skillnad i spelet, vi dominerar totalt.

6-0 gör William Palmblad efter en läcker genomskärning av Mattias Stenman. Dessvärre blir William fotskadad då han togs hårt av försvaret i GT/76 i samband med målet.

7-0 gör Erik Rudström efter ett fint lyft från Lasse Nykvist.

Andra halvlek spelar vi med stort tålamod och har total kontroll på matchen och GT/76 kommer ingenstans.

8-0 kommer på hörna där Calle Brohäll skjuter bollen i mål. 9-0 kommer i 80:e minuten när Samuel Svedebäck spelar in till Jimmy Strömbäck som styr upp bollen i nättaket. Slutresultatet 10-0 gör Jimmy Strömbäck på hörna.

En match där vi inte ger GT/76 någon chans och spelar fyndigt med många inblandade samt stort tålamod. Säsongens bästa insats!

Ny match söndag 17/12 kl 14 mot Selånger på Ekvallen!