Skutskär - Gustavsberg

Matchstart:sön 03 december, 13:15
Plats:Göransson Arena
En väl genomförd match i Sandviken
2023-12-04 12:42
Skutskär-Gustavsberg 2-9

Vi åker till en tuff bortamatch mot Skutskär och är lätt försenade på grund av strul med bussen. Matchen är flyttad till Göransson Arena i Sandviken och vi tackar för det med att göra säsongens bästa match. Vi hittar vårt spel och kan spela en variationsrik bandy med tålamod.

0-1 kommer i 12:e spelminuten när Erik Rudström slår en briljant pass I djupet som friställer William Palmblad som enkelt gör mål. Spelet fortgår där vi mer och mer äger boll och spelar en fyndig bandy.

I 35:e minuten tilldöms William Palmblad straff efter att ha blivit hakad i straffområdet. Straffen tar William själv hand om och skjuter hårt efter isen men Skutskärs målvakt gör en fin parad och räddar skottet.

I 41:a minuten får vi en snabb omställning där William Palmblad kommer i skottläge och skjuter bollen i mål till 0-2.

Andra halvlek startar vi bra och skapat direkt flera chanser innan Lasse Nykvist slår ett lyft till William Palmblad som skjuter bollen i mål till 0-3 i 52:a minuten.

Efter målet slappnar vi av en aning och det utnyttjar Skutskär med två mål efter slarv. 1-3 efter ett bolltapp och 2-3 på hörna. Skutskär får nu energi men vi utnyttjar deras anfallslusta och spelar oss till bra chanser i snabba omställningar med bra passningsspel.

2-4 kommer I 65:e minuten genom William Palmblad. 2-5 gör Jimmy Simu efter ett fint anfall där bollen går mellan våra spelare i ett flygande anfall. 2-6 skjuter William Palmblad på distans i 78:e minuten. 2-7 kommer på en hörnretur som Jimmy Simu trycker in. 2-8 gör Samuel Svedebäck efter ett fin passning från Lasse Nyqvist. Slutresultatet 2-9 gör Mattias Stenman efter en frislagsvariant där han får pass i sidled och rundar försvaret.

Idag fick vi utdelning både i spelkvalité och målprotokollet.