Gustavsberg - Norrtelje

Matchstart:fre 24 november, 19:30
Fredagsrysare på Ekvallen
2023-11-26 12:38
Gustavsberg-SIF Norrtelje 7-6 (Samuel Svedebäck på bilden).

Efter en fin start och 2-0 till Gustavsberg redan efter åtta spelade minuter tippade matchen över till gästande Norrtelje. Ett lätt snöfall tillsammans med vindbyar gjorde det svårspelat på Ekvallen.

Det dröjde ända till 75 minuter in i matchen och ställningen 3-5 innan Gustavsberg började jobba sig i kapp på allvar. Först till 4-5 (hörnmål av Kalle Bäckström) och sedan 5-5 efter 86 spelade minuter (Jimmy Strömbäck). Direkt efter målet jobbade Norrtelje fram en hörna som de gjorde 5-6 på och plötsligt befann vi oss i underläge igen.

Det kändes ändå som att det fanns energi kvar i laget och i matchminut 89 gjorde Jimmy Strömbäck 6-6, framspelad av Emil Kaup. Gustavsberg fortsatte jobba stenhårt för att knipa segern och i matchminut 92 fick man utdelning genom 7-6 på hörna av Calle Brohäll.

Tack alla ni som kom och hängde med oss på Ekvallen, vi ser fram emot fler spännande matcher under vintern. Ta gärna med er någon som inte brukar gå på bandy nästa gång!

Värt att notera:

Målskyttar: Jimmy Strömbäck (3), Calle Brohäll (2), Lasse Nykvist, Kalle Bäckström. 4 assist av Emil Kaup. 110 åskådare.

Segern innebär också serieledning efter tre spelade matcher i en något haltande tabell.

Nästa match spelas mot Skutskär (i Skutskär) söndag 3 december kl. 13:15.