Reservarena!!! Gustavsberg - Helenelund

Plats:Gubbängshallen
Seger i seriepremiären
2023-11-18 22:44
Matchen spelades i Gubbängshallen eftersom isen på Ekvallen inte hann blir spelbar.

Division 1 norra är äntligen igång och vi inledde med att vinna mot Helenelund 🤩

5-4 slutade matchen och målen gjordes av William Palmblad (2), Jimmy Strömbäck (2) och Samuel Svedebäck.

Tyvärr behövde vi sent omsider byta spelplats från Ekvallen till Gubbängshallen på grund av att isen inte hann bli spelklar på Ekvallen. Ett stort tack till alla åskådare som körde fredagsmys i Gubbängshallen tillsammans med oss ❤️

Serien fortsätter redan imorgon (söndag) med en tidig avresa upp till Umeå.

Nästa hemmamatch är fredag 24 november kl 19.30 då vi möter Norrtelje.

Välkomna!

Matchreferat under "Läs mer".

Gustavsberg - Helenelund 5-4 (3-1)

Seriepremär med derbymatch mot Helenelund. Vi kommer till match med seger i Ettan cup och har stort självförtroende.

Helenelund överraskar med att ligga högt och sätta press vilket ger oss problem initialt men vi är trygga i vårt spel. William Palmblad inleder målskyttet i 3:e matchminuten när han dundrar in en hörna till 1-0. Det sätter tonen för matchen där Helenelund matchen igenom pressar oss i våra uppspel men när vi lyckas spela oss ur pressen skapar vi farliga målchanser.

2-0 kommer efter bollvinst av Johan Lindqvist som spelar in till Jimmy Strömbäck som snabbt skjuter bollen otagbart i mål.

Helenelund reducerar till 2-1 efter ha vunnit boll högt i plan.

Vi gör sedan 3-1 i 38:e minuten efter ett lyft från Daniel Axi som Calle Brohäll tar ner och passar vidare till Jimmy Strömbäck som enkelt sätter bollen I mål.

I 49:e minuten lyckas Helenelund reducera till 3-2 efter en retur på hörna.

Direkt efter avslag flippar Johan Lindqvist bollen som William Palmblad suger ner och placerar otagbart i mål till 4-2. Vi kommer bättre in i matchen och har defensivt bra koll och kommer lättare ur Helenelunds press.

5-2 kommer på en kontring där Samuel Svedebäck blir frispelad framför mål och trycker in bollen. Helenelund reducerar i 75:e minuten på ett skott utifrån efter att vi tappat bollen på mittplan.

Efter målet spelar vi av tiden och har bra koll. Slutresultatet blir 5-4 efter en sen reducering av Helenelund i 91:a minuten.

Vi vinner matchen på att vi är tydliga när vi går på omställning och passningarna sitter, det gör att vi skapar enkla målchanser som resulterar i mål. Känslan är att vi är numret större även om spelet hackar, vi skapar målchanser och vinner även om Helenelund gav oss stora problem matchen igenom.