| A-lag

Oavgjort mot Köping
2023-10-29 21:22
Gustavsberg-Köping 4-4

I säsongens andra träningsmatch möter vi Köping som vi historiskt sett har haft svårt mot. Vi åker till match med ett ungt lag då flera rutinerade är spellediga samt några sena återbud på grund av sjukdom. Matchen slutar oavgjort (4-4) efter en sen kvittering av Köping. Matchen spelades i Kronfågel Arena i Katrineholm.

🎯 Målskyttar: Viktor Brännmark, Jimmy Strömbäck, Emil Kaup och Filip Hultin.

Vi börjar matchen helt OK och kan ta ledningen med 1-0 efter att Lukas Ek åker upp med bollen centralt och kommer till avslut och på retur kan Viktor Brännmark styra in returen i mål.

Köping kvitterar till 1-1 i 23:e minuten efter inspel från kanten till en omarkerad spelare framför mål.

Kort därefter tar Köping ledningen med 2-1 på ett kanonskott som ställer Dennis Norberg i målet.

I andra halvleks inledning kvitterar vi till 2-2 när Jimmy Strömbäck säkert sätter bollen i mål efter att ha blivit frispelad på ett lyft från Lasse Nykvist.

Köping tar kort därefter återigen ledningen: 2-3 på hörna.

I 64:minuten vinner Emil Kaup bollen och kan skjuta in kvitteringen till 3-3. Vi tar timeout efter målet och gör några justeringar och bestämmer oss för att gå för seger. Vi hittar energi och får till lite bättre spel och kan i 86:e minuten göra 4-3 när Filip Hultin styr in ett inspel i mål.

Efter målet släpper vi in Köping i matchen och de kan kvittera till 4-4 i 90:e minuten.

Över 90 minuter har vi svårt att få till det spel vi vill prestera offensivt och passningarna kommer ofta för sent och är med dålig kvalité.

Försvarsmässigt gör vi en stabil insats med Erik Rudström som libero bakom trygga backparet Lukas Ek och Sune Kullman.

//Coach Engström