Träningsmatch UNIK/UBOIS - Gustavsberg

Matchstart:sön 22 oktober, 14:15
Plats:Recoverhallen
Seger i säsongens första träningsmatch
2023-10-23 17:16
UNIK/BoIS-Gustavsberg 3-5

Efter slutseger i Ettan Supercup åkte vi igår (söndag) till Uppsala för säsongens första träningsmatch. För motståndet stod seriekonkurrenten UNIK. Matchen slutade med en seger för Gustavsberg (3-5). Nästa söndag väntar sista träningsmatchen innan serien drar igång. Den matchen spelas i Kronfågel Arena, Katrineholm mot Köping.

🎯 Målskyttar: Jimmy Strömbäck (2), William Palmblad (2) och Emil Kaup.

🗣️ Coach Engström: Vi vet sedan tidigare att UNIK är ett skridskostarkt och spelande lag. UNIK startar matchen bäst innan vi kan arbeta oss in i matchen. Vi är nöjda med resultatet och vår insats i 65 minuter. De avslutande 25 minuterna tar vi med oss som lärdom. Matchens lirare är utan tvekan vår målvakten, Oscar Lundquist.

UNIK/BoIS-Gustavsberg 3-5

UNIK startar matchen bäst och skapar direkt ett skottläge vid vänstra cirkeln men Oscar Lundquist gör en fin parad och räddar bollen till hörna. Hörnan blir resultatlös men UNIK fortsätter sin offensivlusta och skapar ytterligare hörnor när de kommer runt på högerkanten.

Oscar Lundquist står emot och gör flera fina parader i matchinledningen. Vi arbetar oss in i matchen och kan i en omställning efter UNIK-hörna i 10:e minuten driva upp bollen på vänsterkanten genom Suna Kullman. UNIK bryter men Viktor Brännmark kan vinna tillbaks bollen och spela in centralt till William Palmblad som hittar skottläge och skjuter in 0-1.

Spelet böljar fram och tillbaks och bägge lagen skapar målchanser genom hörnor som är resultatlösa.

I 22:a minuten tilldöms UNIK straff som de inte lyckas förvalta utan skjuter bollen över målet.

I 28:e minuten kan Emil Kaup göra 0-2 efter ett misstag i UNIK försvaret.

I 39:e minuten tilldöms vi straff som William Palmblad säkert skjuter i mål till 0-3.

Andra halvlek är lik den första och UNIK skapar flera farliga hörnor som de varierar med olika varianter men Oscar Lundquist är stabil i målet och håller tätt.

0-4 kommer på hörna där Emil Kaup petar in bollen till Jimmy Strömbäck som skjuter in bollen mellan benen på målvakten.

0-5 kommer i 63:e minuten när Jimmy Strömbäck driver upp bollen centralt och avlossar kanonen i mål.

Matchen känns nu klar och vi släpper garden vilket ett spelskickligt UNIK utnyttjar och kan reducera tre gånger om till slutresultatet 3-5 innan domaren blåser av matchen.

Vi är nöjda med resultatet och vår insats i 65 minuter, de avslutande 25 minuterna tar vi med oss som lärdom.

Matchens lirare är utan tvekan målvakten Oscar Lundquist.

Sista träningsmatchen spelar vi på söndag mot Köping i Kronfågel Arena Katrineholm.

//Coach Engström