Ettans Cup Skutskär - Gustavsberg

Tre matcher, tre segrar
2023-10-08 21:04
Skutskär-Gustavsberg 4-12

💪 Tredje matchen och tredje segern i årets upplaga av Ettan Supercup. Den här gången spelades matchen i Recoverhallen i Uppsala och Skutskär (hemmalag) stod för motståndet. Matchen slutade 4-12 i Gustavsbergs favör efter 1-5 i halvtid.

🎯 Målskyttar: William Palmblad (4), Karl Bäckström (2), Samuel Svedebäck (2), Filip Hultin (2), Jonathan Berg och Jimmy Simu.

📅 Nästa match i cupen spelas nu på söndag, 15 oktober kl 13.30. Även den i Recoverhallen, Uppsala. Norrtelje, som har två vinster hittills, står för motståndet.

🗣️ Coach Engström: Vi tar ytterligare steg och vinner stort utan att komma upp på den spelmässiga nivå vi vill komma till. Nu ser vi fram mot en tuff match nästa söndag mot Norrtelje i Uppsala.

Skutskär - Gustavsberg 4-12 (1-5)

Vi åker till Uppsala för match mot Skutskär med en god känsla att vi är på rätt väg i vår utveckling av spelet.

Vi har stor respekt för Skutskär som spelar en fin bandy. Vi börjar matchen bra och skapar direkt målchans genom Jimmy Strömbäck. Spelet är lite hafsigt och Skutskär får några billiga hörnor innan vi i 9:e minuten kan ta ledningen med 0-1 där Filip Hultin kan trycka in en retur efter skott från William Palmblad.

Skutskär kvitterar till 1-1 i 17:e minuten efter ett långskott som ställer David Rydell i målet.

I 21:a minuten fångar William Palmblad in ett dåligt utkast från Skutskärs sida och kan enkelt göra 1-2.

Efter målet tar vi tag i matchen och kan göra ytterligare tre mål genom Karl Bäckström, William Palmblad x 2. Halvtidsresultat: 1-5.

I andra halvlekens inledning utökar vi ledningen till 1-6 efter ett lyft från Mattias Stenman som Karl Bäckström tar ner och sedan friställer kvällens skyttekung William Palmblad 👑.

Vi slappnar av och Skutskär reducerar två gånger om innan vi återigen tar tag i spelet och skapar en straff som Karl Bäckström skjuter stenhårt i mål till 3-7.

Vi visar nu att vi är ett topplag och glider ifrån i målprotokollet med 3-8 av Jonathan Berg, 3-9 av Samuel Svedebäck, 3-10 av Filip Hultin, 3-11 av Samuel Svedebäck samt 3-12 av Jimmy Simu innan Skutskär i slutminuten reducerar till 4-12.

//Coach Engström